ȘCOLILE RĂMÂN ÎNCHISE, SE FAC DOAR CURSURI ONLINE

ȘCOLILE RĂMÂN ÎNCHISE, SE FAC DOAR CURSURI ONLINE

Preşedintele Klaus Iohannis anunţat luni că, pentru majoritatea elevilor, în acest an şcolar grădiniţele, şcolile, universităţile nu se vor redeschide. Anul şcolar se încheie pe 12 iunie, însă doar pe baza cursurilor online.La scurt timp, Ministrul Educației a venit cu precizări suplimentare în legătură cu modul în care va fi încheiată situaţia şcolară a elevilor, dar şi referitoare la desfăşurarea examenelor naţionale. Singurii care se mai întorc în bănci vor fi elevii din anii terminali.Ministrul a precizat că vor fi elaborate ghiduri metodologice pentru fiecare disciplină. Unele conţinuturi pentru această perioadă vor fi abordate în anul şcolar următor.Anunțul Ministrului Educației în privința obligativității cursurilor online, a stârnit revolta reprezentanților Consiliului Național al Elevilor. O statistică recentă arăta că în prezent, aproximativ 500.000 de elevi nu au acces la internet, în timp ce peste 100.000 nu au televizor, deci nu pot urmări cursurile de tele-școală. Potrivit Consiliului Elevilor, peste 38% dintre copiii României sunt în risc de sărăcie sau excluziune socială. Aceștia fac parte din familii cu venituri extrem de reduse, cu posibilități limitate.

COMUNICAT CONSILIUL NAȚIONAL AL ELEVILOR

„Sute de mii de elevi din Romania nu au acces la instrumente digitale sau la Internet si nu pot participa la cursurile online organizate in perioada pandemiei de COVID-19. Cu toate acestea, Ministerul Educației și Cercetării a aprobat un Ordin de ministru care reglementează obligația elevilor de a lua parte la aceste cursuri.

A transmis Consiliul National al Elevilor. Datele mai arată că dacă aproape toți elevii din școli situate în medii avantajate au acces la calculator pentru a învăța acasă, în mediile dezavantajate procentul scade la circa 75%. Elevii nu au infrastructura necesară nici în școli, de posibilități acasă nefiind vorba în multe cazuri. La capitolul software disponibil în școli, România se află spre coada clasamentului : circa 65% dintre elevii din medii avantajate învățau în școli unde directorii apreciau că este suficient software disponibil, versus 35% în cazul mediilor dezavantajate.

Comenteaza

comentarii

reclama ta