PRIMA PAGINĂ » Stiri » DAMBOVITA » INFORMARE DEFICITARĂ PENTRU CONSUMATORI

INFORMARE DEFICITARĂ PENTRU CONSUMATORI

de Andrei Oprescu
65 vizualizări

De aproximativ o lună de zile, consumatorii de energie electrică din toată ţara primesc contracte de prelungire a serviciilor prin poştă. Mulţi şi-au pus nenumărate întrebări, dacă documentele sunt legale, dacă într-adevăr aparţin furnizorului şi nu altor persoane care vânează datele personale, dacă este bine să trimită contractul completat şi semnat înapoi şi aşa mai departe. Ei bine, reprezentanţii OPC anunţă că acest contract este valabil, însă, este la graniţa legalităţii. În document nu sunt prevăzuţi toţi termenii contractului.

Au văzut contractul şi şi-au pus nenumărate întrebări. Unii dintre contribuabili s-au grăbit să-l completeze şi să-l trimită cât mai repede pentru a nu depăşi perioada de 30 de zile, aşa cum se cerea în document. Nu s-au interesat, însă, de toţi termenii contractului. Reprezentanţii ANPC susțin că aceste practici nu sunt tocmai legale, deoarece contractul anexat la factură nu prezintă date concrete și astfel consumatorul nu este corect informat. Chiar şi aşa, contractul este reglementat de autorităţile competente.

Astfel că, toţi consumatorii trebuie să verifice facturile pentru a se asigura că vor plăti acelaşi preţ la energia electrică, întrucât, deşi nu este prevăzut în contract, preţul nu poate fi modificat de către furnizor. Cetăţenii mai chibzuiţi s-au adresat OPC-ului, pentru a fi siguri că acţionează legal răspunzând la solicitarea societăţii comerciale furnizoare.

Alţi români au trimis contractul semnat, deşi au avut dubii în ceea ce priveşte legalitatea acestuia. În document se cerea confirmarea prelungirii contractului în 30 de zile, fără a se menţiona ce se întâmplă dacă contribuabilii nu răspund în timp util.

Oamenii spun că cel mai bine era să meargă echipe specializate pe teren şi să le explice contribuabililor exact ceea ce semnează.

În ceea ce priveşte prelungirea contractelor pentru diferite servicii, comisarii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor avertizează că orice modificare de termen sau de condiţii din contract este valabilă doar prin semnătura titularului de contract şi nu doar printr-un acord telefonic, practică pe care o folosesc în

Aşadar, mare atenţie la orice document care conţine datele dumneavoastră personale sau care este încheiat sub formă de abonament pentru care trebuie să plătiţi facturi lunar.

 

Mai multe stiri

Acest website folosește cookies pentru a imbunătații experiența utilizatorilor. Presupunem că esti de acord, însă poți ai opțiuni Accept Află mai multe