CFR NU RENUNŢĂ LA TOATE RUTELE

 

CFR Călători a decis scoaterea a 50 de trenuri de pe şine, de la 1 martie, dintre care 20-25 sunt anulate permanent. Iniţial, a fost anuntată o listă cu 100 de trasee care erau în pericol să fie scoase din programul CFR, motivul fiind lipsa călătorilor şi costurile mari de întreţinere a garniturilor, care nu mai pot fi acoperite, întrucât s-au alocat mai puţini bani de la Guvern în acest an. Sindicaliştii au reuşit să salveze jumătate dintre acestea, în urma discuţiilor cu conducerea CFR.

CFR Călători a redus serviciile de transport prin anularea unor garnituri la care traficul de pasageri este foarte mic, în medie sub 10 pasageri/tren, şi a căror circulaţie nu se justifică financiar, susţin reprezentanţii companiei. Dintre cele 1.200 de trenuri CFR care circulă zilnic, în jur de 25 au fost anulate, unul dintre motive fiind că bugetul de subvenţii este cu 10% mai mic în acest an, în condiţiile în care capacitatea de transport este în scădere şi pe unele rute este cerere tot mai mare. Pe lista celor 25 de rute anulate permanent regăsim:

Tren R 9055, 9056 în relația Roșiori Nord-Turnu Măgurele și retur se anulează permanent
Tren R 9377, 9369 în relația Alexandria-Zimnicea și retur se anulează permanent
Tren R 9368, 9372, 9367 în relația Roșiori Nord-Zimnicea și retur se anulează permanent
Tren R 9530, 9531, 9532, 9533 în relația Pitești-Curtea de Argeș și retur se anulează permanent

Tren R 9441, 9442, 9443, 9445, 9446, 9447, 9448, 9449, 9450 în relația Târgoviște-Pietroșița și retur se anulează permanent

CFR a luat măsuri în ceea ce priveşte frigul din vagoane. Dacă până anul trecut călătorii îşi suflau în mâini pentru a se încălzi pe drumul spre serviciu, acum trenurile sunt încălzite.

Compania a precizat că, din reducerea serviciilor de transport vor rezulta vagoane care pot fi redistribuite în compunerea trenurilor care circulă pe rute solicitate de pasageri, ca de exemplu zone turistice şi zone cu trafic crescut de navetă. CFR Călători are 850 de vagoane de clasă I şi II şi 120 de vagoane speciale (cuşetă, dormit, restaurnat). În condiţiile în care numărul de pasageri transportaţi a crescut anul trecut cu 1,5 milioane anul trecut, datorită gratuităţii oferită studenţilor, este mare nevoie de 350-400 de vagoane noi. Numărul de vagoane este la jumătate faţă de acum 10-15 ani şi de peste trei ori mai mic faţă de 1990.  Din 2011, compania nu a mai primit de la stat fonduri pentru achiziţia de material rulant nou.

 

 

Comenteaza

comentarii

reclama ta

Mergi sus