BRAZI AUTOHTONI DE LA ROMSILVA

BRAZI AUTOHTONI DE LA ROMSILVA

Pentru Sărbătorile de iarnă, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva oferă spre vânzare 65.650 de pomi de Craciun din care 53.040 sunt din specia brad, iar 12.610 sunt din specia molid sau alte specii rășinoase. Din pepinierele silvice, pomii de Crăciun pot fi cumpărați cu rădăcina protejata sau direct în ghiveci, pentru a putea fi replantați după sezonul de iarnă. Cei mai mulți puieți ornamentali pentru Crăciun provin din pepinierele silvice ale Direcțiilor Ilfov, cu 5.600, și Prahova, cu 3.400 de puieți ornamentali.
GHEORGHE MIHĂILESCU, DIRECTOR GENERAL ROMSILVA
„Pomii de Crăciun provin din specii care considerăm noi că sunt apte pentru a fi utilizate acestui scop. Oferta este într-o limită rezonabilă şi destul de diversificată. Încercăm să continuăm nişte programe de educaţie naţională prin care încurajăm populaţia să cumpere puieţi şi brăduţi destinaţi pomilor de Crăciun la ghiveci sau cu rădăcini protejate în ideea de a fi replantaţi, pentru a putea reduce impactul negativ asupra mediului, în sensul de a fi tăiat şi aruncat la coşurile de gunoi”.
Pe lângă bradul tradițional, la o pepinieră din Prahova, cea mai mare din țară, doritorii pot găsi și bradul cu miros de portocală.
Prețurile de vânzare variază între 15 și 35 de lei, în funcție de specie și înălțime, pentru pomii de Crăciun recoltați în urma lucrărilor silvice, și între 20 și 360 de lei pentru pomii de Crăciun proveniți din pepinierele Romsilva, în funcție de dimensiuni și condițiile de livrare.
În piețe au început să apară și brazii din import. Oferta variază între 30 și 400 de lei. Și oferta de brazi artificiali este generoasă. Prețurile încep de la 60 de lei și pot să ajungă la 600 de lei, în funcție de dimensiune. Cum fiecare an vine cu tendințele lui și globulețe, ornamente și beteala se schimbă. În supermarketuri și magazine au apărut deja oferte pentru toate buzunarele. Potrivit capital.ro, un sondaj derulat în România, Bulgaria, Ungaria, Serbia, Croaţia, Macedonia, Slovenia şi Austria a descoperit că slovenii cheltuie cel mai mult pentru un brad artificial, 100 de euro în medie, urmaţi de unguri şi croaţi, cu 60 – 65 de euro, în timp ce românii, macedonenii, sârbii şi austriecii cheltuie sume comparabile cu cele ale bulgarilor, 45 – 50 de euro.

Comenteaza

comentarii

reclama ta

Tu ce parere ai?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mergi sus